ez egy f1-el és gta-val foglalkozó nevelde

Igaz hogy fejlesztés alatt áll de remélem jól fogod érezni magad




2005-ös Formula-1 világbajnokság 
Megtekintett lap   (+/-)
 


2005-ös FIA Formula-1 világbajnokság
Előző: 2004
Következő: 2006
Egyéni világbajnok: Spanyol Fernando Alonso 133 pont
Konstruktőri világbajnok: Francia Renault F1 191 pont
13 Renault JP.jpg
A 2005-ös év bajnoka Fernando Alonso, mögötte a második helyezett Kimi Räikkönen a Brit Nagydíjon

2005-ös Formula-1 világbajnokság az 56. Formula-1-es világbajnoki szezon volt, amely 2005március 6-tól 2005. október 16-ig tartott, és 19 futamból állt. Mind az egyéni, mind a kontstruktőri versenyben új bajnokot avattak, előbbi Fernando Alonso, még utóbbi a Renault lett. Ebben az évben debütált Robert DoornbosVitantonio LiuzziPatrick FriesacherChristijan AlbersNarain Karthikeyan és Tiago Monteiro, valamint a Red Bull Racingcsapat. Új helyszínként Törökország került a versenynaptárba, mely nagydíját Isztambulban, az Isztambul Park versenypályán rendeztek.

Tartalomjegyzék

 [elrejtés]

Változások 2005-ben

2005 volt a Jordan utolsó szezonja

Új nagydíj volt 2005-ben az Isztambulban rendezett Török Nagydíj. 2005-ben rendezték az eddigi legtöbb (19) versenyt egy szezon alatt.

Szabályok 

2005-ben jelentős szabályváltozásokat hoztak a Formula-1-ben. A legfontosabb az a szabály volt, aminek értelmében a versenyzőknek egy garnitúra gumival kellett végigfutniuk az időmérő edzéseket és a teljes versenytávot, valamint a motorszabály, amely szerint egy hajtóműnek két versenyhétvégét kellett kibírnia. A rajtsorrendről az első hat futamon két „egykörös" időmérő edzés döntött (egy szombaton, egy vasárnap), ám a nürburgringi Európai Nagydíjtól kezdve a nézők és a média általános elégedetlensége miatt eltörölték a vasárnapi időmérő edzést.

Versenyzők 

2005-ben rengeteg versenyző igazolt át más csapathoz. Ebben az évben debütált Tiago Monteiro és Narain Karthikeyan a Jordannel, valamint Patrick Friesacher ésChristijan Albers a Minardival.

Albers a MinardivalKlien az új Red Bull Racinggel

Versenyző2004-es csapat2005-ös csapat
ITA Giancarlo Fisichella SUI Sauber-Petronas FRA Renault
AUS Mark Webber GBR Jaguar Racing GBR Williams-BMW
GER Nick Heidfeld IRL Jordan Ford GBR Williams-BMW
COL Juan Pablo Montoya GBR Williams-BMW GBR McLaren-Mercedes
CAN Jacques Villeneuve FRA Renault SUI Sauber-Petronas
GBR David Coulthard GBR McLaren-Mercedes GBR Red Bull-Cosworth
AUT Christian Klien GBR Jaguar GBR Red Bull-Cosworth
ITA Jarno Trulli FRA Renault JPN Toyota
GER Ralf Schumacher GBR Williams-BMW JPN Toyota

Csapatok 

Az osztrák milliomos Dietrich Mateschitz megvásárolta a Jaguar Racinget, és 2005-ben Red Bull Racing néven új csapatot alapított. Meghagyta a korábbi Jaguar brit licencét és Cosworth motorok hajtották az autókat. 2005 számos csapat utolsó szezonja volt: a Minardié, a Jordané, a Sauberé, és a British American Racingé.

Versenyzők és csapatok 

A következő lista a 2005-ös Formula-1-es világbajnokságban részt vevő csapatokat és a versenyzőiket tartalmazza, a FIA hivatalos tájékoztatása alapján.

A versenyek 

Ausztrál Nagydíj 

Searchtool right.svg Bővebben: 2005-ös Formula-1 Ausztrál NagydíjMelbourne Grand Prix CircuitPaul Stoddart, a Minardi csapatfőnöke Ausztráliában

Az első versenyt, az Ausztrál Nagydíjat 2005. március 6-án rendezték meg Melbourne-ben. A pályán egy kör 5,303 km, a verseny 58 körös volt.

Az Ausztrál Nagydíj napjaiban a Minardi csapatfőnöke, Paul Stoddart az elõzõ évi, a 2005-ös szabályoknak nem megfelelõ autóval akarta elindítani versenyzőit, amit az FIA nem fogadott el. A Minardi végül a már megfelelő autóval lépett pályára szombaton. Az időmérő edzésen a versenyzőknek az előző verseny (2004-es Brazil Nagydíj) szerinti fordított sorrendben kellett a pályára lépniük. Az edzés a tizenegyedik pályára lépőig, Fisichelláig száraz volt, majd Felipe Massa, Michael Schumacher és Szató Takuma körén erősen esett, ezután hamar el is állt. A pole Fichelláé lett, Räikkönen 10., Alonso 13., Schumacher 19. lett csak. A renault-s Fisichella a pole-ból indulva nyert a 11. helyről rajtolt Barrichello, csapattársa, Fernando Alonso és a red bullos David Coulthard előtt. Schumacher 42. körben összeütközött Nick Heidfelddel.


Maláj Nagydíj

Searchtool right.svg Bővebben: 2005-ös Formula-1 Maláj NagydíjSepang International CircuitA sepangi főtribűn

A második versenyt, a Maláj Nagydíjat 2005. március 20-án rendezték meg Sepangban. A pályán egy kör 5,540 km, a verseny 56 körös volt.

A szezon második versenyén ezúttal a Renault másik versenyzője, Alonso szerezte meg az első rajtkockát és a győzelmet is. Trulli második, a 10. helyről induló Heidfeld 3. lett Fisichella kiesése után, aki Mark Webberrel ütközött a 35. körben (egyikük sem tudta folytatni a futamot). A dobogósok mögött Montoya, Ralf Schumacher, Coulthard, Michael Schumacher és Klien végzett. A leggyorsabb kört (1:35,483) Kimi Räikkönen autózta. Barrichello, Villeneuve, és Button is kiesett Sepangban.

Alonso a verseny után Fisichellától átvette a vb-vezetést, és a szezon végéig meg is tartotta.


Bahreini Nagydíj 

Searchtool right.svg Bővebben: 2005-ös Formula-1 Bahreini NagydíjBahrain International CircuitA szahíri pálya

A harmadik versenyt, a Bahreini Nagydíjat 2005. április 3-án rendezték meg Szahírban. A pályán egy kör 5,420 km, a verseny 57 körös volt.

A Ferrari gyenge teljesítménye miatt a tervezettnél előbb, már Bahreinben az F2005-tel lépett pályára, az első két futamon használt átmeneti F2004M helyett. A pole pozíciót Alonso szerezte meg Michael Schumacher és Jarno Trulli előtt.

Minden idők egyik legforróbb (levegő: 42°C, aszfalt: 56°C) F1-es futamán ismét Fernando Alonso győzedelmeskedett a Renault 100. versenyén Trulli és Räikkönen előtt. Schumacher a 12. körben a hidraulikai rendszer meghibásodása miatt kiesett. A német 2001-es hockenheimi verseny óta nem esett ki technikai probléma miatt. A sérült Montoyát helyettesítő mcLarenes Pedro de la Rosa autózta a leggyorsabb kört (1:31,447).



San Marinó-i Nagydíj 

Searchtool right.svg Bővebben: 2005-ös Formula-1 San Marinó-i NagydíjAutodromo Enzo e Dino FerrariSchumacher és Alonso csatája

A negyedik versenyt, a San Marinó-i Nagydíjat 2005. április 24-én rendezték meg Imolában. A pályán egy kör 4,933 km, a verseny 62 körös volt.

Az időmérőn Räikkönen érte el a pole-t Alonso és Button előtt. Michael Schumacher vezetői hiba miatt csak 13. lett. A versenyen a vezető Räikkönen a 9. körben technikai probléma miatt kiesett, Schumacher a futam végén felzárkózott a vezető Alonsóra, de megelőzni nem tudta, második lett és megfutotta a leggyorsabb kört (1:21,858). Button harmadikként ért célba, de a BAR-Honda csapatot diszkvalifikálták a versenyről és a következő két versenytől eltiltották, mivel bebizonyosodott, hogy manipulálni tudták az autó súlyát úgy, hogy az a verseny közben könnyebb legyen a minimálisan előírtnál. A harmadik helyért járó 6 pontot így a Montoyát helyettesítő Alexander Wurz kapta. Villeneuve 4., Trulli, 5., Heidfeld 6., Webber 7., Liuzzi 8. lett Ralf Schumacherhuszonöt másodperces időbüntetését követően.


Spanyol Nagydíj

Searchtool right.svg Bővebben: 2005-ös Formula-1 Spanyol NagydíjCircuit de Catalunya


2006-os Formula-1 világbajnokság 
Megtekintett lap   (+/-)
 

2006-os FIA Formula-1 világbajnokság
Előző: 2005
Következő: 2007
Egyéni világbajnok: Spanyol Fernando Alonso 134 pont
Konstruktőri világbajnok: Francia Renault F1 206 pont
Bahrain 2006 podium.jpg
A 2006-os év bajnoka Fernando Alonso, a másodikMichael Schumacher és az ötödik helyezett Kimi Räikkönen a 2006-os Bahreini Nagydíj dobogóján



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 3
Tegnapi: 7
Heti: 3
Havi: 48
Össz.: 6 462

Látogatottság növelés
Oldal: Formula–1-es szezonok
ez egy f1-el és gta-val foglalkozó nevelde - © 2008 - 2024 - versenyautok.hupont.hu

A HuPont.hu ingyen adja a tárhelyet, és minden szolgáltatása a jövőben is ingyen ...

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat